dimecres, 10 de desembre del 2014

MACHINE HEAD, SÓLSTAFIR, ESTRAPERLO...

Les últimes sortides nocturnes per veure música en directe: Bon concert dels MACHINE HEAD a Barcelona. Tot i que l'últim treball no podem dir que sigui el millor de la seva carrera. Bon ambient. La sala no era plena de gom a gom, potser va ser el motiu per que la banda no es fes una foto un cop finalitzat el concert amb el públic de fons com en altres ciutats. A destacar que arribats a un temps del concert, la banda es retirava de l'escenari un cop acabava un tema. És possible que veiessin un partit de futbol americà per satèl·lit darrera els focus.

Un dies després era el torn dels SÓLSTAFIR, banda islandesa que vaig descobrir fa un any per les xarxes socials. Em van atreure. Tant la seva música com els seus vídeos. Poesia pura com el tema Fjara. Et poses a pensar, ostres a aquesta banda no la veuré mai en directe per que no surten de la seva illa. Sorpresa!, van fer una gira per Europa i no només vaig veure'ls en directe sinó que vaig parlar amb ells i em vaig fer unes fotos. És tan gran la música!. Voldria destacar lo bé que ho van fer els OBSIDIAN KINGDOM, banda catalana amb un estil molt personal i que van acompanyar als islandesos en els seus concerts. I això em fa pensar....no podria ser obligatori o millor dit: normal, que bandes de la ciutat o del país on toquen els caps de cartell, fossin autòctones?, encara que toquessin trenta minuts, però una representació local, no seria possible?.

I finalment, aquest cap de setmana vaig dir adéu a una de les sales més conegudes a Catalunya, l'Estraperlo Club del Ritme, doncs tanquen la paradeta per diferents raons com potser l'assistència de públic o les multes per part de l'ajuntament, segons ells, algunes d'elles per molestar als veïns, tinguem en comte que està situada a un polígon industrial. Allà vaig veure bandes de l'escena catalana i em van sobtar els ASSOT, que no els havia vist mai. I va ser una de les bandes que més mirades del públic van aconseguir en el seu espectacle. Com a plats forts els MOTÖRHITS, que dir d'aquesta banda tribut dels MOTÖRHEAD, impressionants i el AFRAID SPEAK IN PUBLIC, grup que va tenir el seu moment en els 90 i que ara torna amb la banda renovada i algun tema nou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada