divendres, 22 d’octubre del 2010

ENTREVISTA A "KOLDT",FUNERAL DOOM.

A tots aquells/es que desconeixen l'estil Funeral Doom, aquí teniu una entrevista a l'Albert Batlle de KOLDT que ens fa cinc cèntims del seu projecte i ens endinsa a descobrir el dolor i la tristesa feta música. Gràcies Albert per l'entrevista i per lluitar per una idea que es diu KOLDT.

1. Albert, ens pots dir quina és la teva experiència musical i com un bon dia, et montes una banda tot sol?.

Hola Toni. Primer de tot moltes gràcies per aquesta entrevista y sobretot la enhorabona per continuar el Cafè Metal des de una altre perspectiva i format.
La meva experiència musical dintre del Metal Extrem, és bastant amplia. Des dels 17 anys he estat a bandes de Death/ Black Metal, com a guitarrista i vocalista, com varen ser Night Prtophecy i Aeternal Mortuary (que després va derivar a Engraved). A l’estiu de 2009, vaig ingressar com a vocalista principal a la coneguda banda barcelonina Crynight (actualment dissolta). Posteriorment he estat a Taüt i algun que altre projecte.
KOLDT sorgeix al Nadal de 2009 a causa de diferents coses que em varen passar. Vaig patir una otitis més una infecció a l’oïda esquerra molt dolorosa, que em va apartar durant un temps dels assajos de Crynight. Al cap de poc del dia de Nadal, va morir la meva avia de manera quasi inesperada, això va ser un cop molt fort per a mi per a la meva família... Són aspectes que em van marcar molt i les quals varen fer baixar molt el meu estat d’ànim.
A causa de l’otitis no podia escoltar molta tralla (jeje) per tant navegant per la xarxa, vaig trobar vídeos d’una banda realitzada per un sol home, Nortt. La música que toca és Funeral Doom Metal, però mesclat amb Black Metal. Aquella lentitud i fúnebres atmosferes em varen captivar. Sempre he sigut poc inclinat a escoltar Doom, pel motiu que sempre diem, que és massa lent, però la vida canvia i hem de aprendre a escoltar altres coses. Nortt em va ensenyar a apreciar que no solament el Metal extrem és canya tota l’estona.
Com dic, la música de Nortt, em va animar a tocar coses noves, i mica en mica vaig anar composant coses dintre del estil, però sense cap tipus d’objectiu. Fins que vaig prendre la decisió de formar un projecte en solitari, que per cert, moltes bandes d’aquest gènere son formades per una o dues persones. Actualment ja tinc una demo acabada i una segona a punt d’acabar també.

2. D'on ve el nom de KOLDT?. I amb quines bandes et fixes?.

El nom de KOLDT prové del danès i significa “fred”. Vaig triar aquest nom bàsicament per que amb la meva música volia transmetre sensacions fredes, fosques i tristes. El Funeral Doom de KOLDT bàsicament és així.
Respecte a les influències, tinc tendència a escoltar, sobretot, bandes del subgènere Funeral Doom / Death Metal com: ATARAXIE, FUNERALIUM, CATACOMBS, HIEROPHANT, BOREAL DOOM, AHAB, SINISTRA, AABSYMTHUM, entre d’altres...
No sóc un gran seguidor del Funeral Doom més conegut. M’interessa i em crida molt més l’atenció, bandes totalment underground i minimalistes.

3. L'estil Funeral Doom, és molt nou a Catalunya, però fora d'ella cada cop agafa més força, explica'ns una mica de que va.

El Funeral Doom Metal és un gènere dins del Metal Extrem que procedeix del Doom Metal. Es caracteritza per uns tempos molt lents i per tenir una temàtica totalment relacionada amb la tristesa, el dolor, la mort, i els aspectes més negatius i foscos de l’ésser humà. Pot estar relacionat tant amb el Death Metal com el Black Metal, inclús altres estils
La veritat és que a Catalunya, i no sols aquí, sinó a la resta de l’Estat Espanyol, hi ha molt poca cosa d’aquest gènere a nivell de bandes. És un tipus de metal que a diferència d’altres països, com França, Finlàndia, Estats Units o Dinamarca, no té una forta acollida. En aquests països hi ha una escena forta i es  reflexa en festivals/concerts increïbles.
Tot i així, he de dir també, que a nivell de bandes de Doom Metal, la escena d’aquí està molt bé, hi ha força varietat. Inclòs tenim grans festivals com el passat Day in Doom a Barcelona o el Madrid is the dark, que ve ara a finals d’octubre.
Pel que aquí respecte, i parlant únicament de Funeral Doom Metal, tenim la banda Of Darkness, de la qual és membre en Javi Bastard (Graveyard, Lux Divina) o una projecte procedent de Madrid, anomenat Dom. No en conec més, la veritat. Però si se que cap de les dues fa directes, únicament són projectes d’estudi.
Jo, farà gaire bé un any que he començat, i pel que he pogut escoltar, molta gent considera que Koldt forma part de la petita escena Funeral Doom d’aquest país, aspecte que agraeixo molt i m’anima a tirar endavant
Es difícil que hagi una escena forta de Funeral Doom o de Doom en general, bàsicament per que la gent que escolta metal, la gran majoria rebutja aquesta lentitud. Però almenys podem dir que a Catalunya existeix.

4. Actualment treballes la primera demo de Koldt, has pensat obrir les portes a col•laboracions per fer créixer el projecte?.

Bé, no exactament. Actualment estic treballant en la segona.
A principis de juliol va sortir la primera demo auto produïda anomenada “Only ashes will remain...” formada per una intro, dos temes i un tema instrumental.
Actualment estic treballant en la segona demo, que portarà com a nom “Melangia” i que està sent també auto produïda. Inclourà 3 temes, dols dels cuals ja es poden escoltar al myspace (www.myspace.com/koldtdoom). Melangia és clarament la línia que necessitava seguir. Serà pur Funeral Doom/Death Metal.
Respecte a les col•laboracions, alguns musics, s’han ofert per voluntat pròpia a gravar, per exemple, les bateries per a següents demos si gravés en algun petit estudi. Possiblement no descarti aquesta opció per més endavant. Tot i així, de moment no m’he plantejat seriosament en col•laboracions per a directes. Koldt és un projecte en solitari, però bé mai se sap. El temps dirà.

5. Serà difícil poder veure directes, suposo que el que vols es gravar quanta més música millor per poder compartir-la.

Si, tal com et deia a la pregunta anterior, Koldt és un projecte totalment personal, només d’estudi. De moment m’interessa compartir la meva música, donar-la a conèixer
També he de dir, que actualment estic muntant una nova formació, del mateix gènere; per tant serà una manera de veure Funeral Doom en directe, però que no serà Koldt. (hehe)
Si que és cert que vàries persones ja m’ho han proposat. De moment no em crida l’atenció de dur Koldt al directe, però mai es pot dit que d’aquest aigua no beuré

6. Com treballes alhora de fer els temes?

Treballo d’una manera molt personal. Ho faig tot de manera auto produïda, en un home-studio podríem dir. Alhora de composar un tema m’hi passo molt de temps per desenvolupar la idea, la música... l’avantatge de que Koldt sigui jo sol és que no he de dependre de ningú, per tant tinc tot el temps del món. Quan acabo la composició dels temes, els gravo i els edito. No utilitzo grans programes d’àudio ni gran materials, per que no disposo de grans recursos econòmics o tecnològics, però això no m’impedeix realitzar el que vull fer. Però per a següents temes, si que m’estic replantejant fer-ho d’una altre manera. Inclús com explicava abans, gravar en algun petit estudi seria brutal.
Les demos les reparteixo jo directament, però tinc la intenció de dur-les a editar. Actualment estic mirant diferents llocs per poder fer-ho.

7. Qui es pot sentir identificat amb el Funeral Doom?. I de quines influències es nodreix?.

Qualsevol persona pot sentir-se identificar amb aquest estil. Penso que el Funeral Doom és el millor exemple per poder diferenciar entre escoltar i sentir.
És un gènere que et transmet una sensació molt diferent que qualsevol estil dins del Metal Extrem. És totalment emocional. Sempre proposo a les persones més properes a mai, que s’asseguin al sofà, apaguin les llums i escoltin alguna cançó. La sensació és de calma total, però no pas d’avorriment. És un estil que s’ha de saber escoltar, no solament sentir.
No em de mirar el Funeral Doom metal com un gènere estrany o desconegut, tot el contrari. Qualsevol persona que escolti canya, pot apreciar clarament la contundència i la foscor d’aquest estil tant desconegut dins del metal.

8. Moltes gràcies Albert. El Cafè Metal et desitja molta sort i que no només siguis conegut a casa nostra, també arreu del món. Si vols dir quelcom per acabar l'entrevista, endavant.

Primer de tot, felicitar-te per els quatre anys que ens has ofert de ràdio i de metal amb molta professionalitat, i animar-te a continuar aquesta trajectòria en la xarxa, com per exemple aquesta entrevista. Ha sigut un plaer contestar les teves preguntes. M’ha fet molta il•lusió el teu interès en Koldt i aquest gènere tan brutal.
Animo a tothom a entrar al Myspace, per escoltar els temes i sobretot vull donar les gràcies a tu Toni i a tota la gent que ha fet que Koldt sigui possible.
Moltes gràcies i fins aviat!

Albert. -Koldt – Ultra minimalist Funeral Doom Metal des de Badalona (BCN)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada